Máte mnoho nápadov, ale ani do jedného z nich ste sa nepustili, pretože sú tam stále nejaké výhovorky alebo sabotujúce hlasy v hlave, ktoré vám zo strachu našepkávajú? Spoločnosť sa mení tak rapídne, že tých rozmanitých možností vzdelávania je už ďaleko viac ako len vysoká škola, ktorá často ľudský kreatívny potenciál zabíja.

Výber ideálneho oboru podnikania netreba hľadať príliš dlho, ani neustále premýšľať nad dierou na trhu. Konkurencia bude vždy. Ona je super, pretože z nej sa učíme, kde robia chybu iní, a v čom sa môžete zlepšiť vy. Preto je len otázne, o čo viac budete lepší vy, ako tí druhí? Viete koľko mladých ľudí sa aj vďaka koučingu a rôznym iným kurzom stalo úspešnými!?

Je na čase pustiť sa do prvých konkrétnych krokov, aby ste získavali podnikateľské skúsenosti, pretože iba tak sa môžete učiť podnikať a naberať sebavedomie.

Presne tak. Najväčšími prešľapmi a chybami ľudí, ktorí chcú v niečom podnikať, je príliš dlhé čakanie na ZAČATIE. Nie je dobré stále len o niečom snívať a hovoriť o nápadoch, ale reálne sa do niečoho skúsiť pustiť bez ohľadu na to, ako to dopadne, pretože prvé pokusy nás učia úplne najviac. Netreba sa báť ani vlastnej sebadôvery, blokov či kapacity. S týmito vecami si hravo poradí aj váš kouč, dôležité je len začať! Druhým najväčším varovaním je, že ak idete podnikať s nejakým spoločníkom, dopredu si vyjasnite role a finančné otázky budúcnosti. Sú to otázky dlhodobých predstáv a preberania zodpovedností za konkrétne veci, pretože po roku môžu vznikať hádky a nastať koniec. Priateľ, nepriateľ, všetko je potrebné mať na papieri.  

Aký máte zámer? Čím chcete na trhu prispieť? Čím vyriešite problém a dopyt ľudí? Toto sú základné otázky, a potom už to, ako to bude vyzerať, sa bude postupne formovať. Hľadajte naozajstný problém, o ktorom ľudia hovoria už dlho. Známy je jeden príbeh začínajúceho podnikateľa, študenta, ktorý chcel vytvoriť komunitný obchod remeselníkov. Začal ich jednoducho oslovovať, rozprával sa s 200 záujemcami, no akonáhle sa spomenuli zmluvy, zostalo ich len 30. Ale dôležité bolo, že začal, pretože získal prvé podstatné skúsenosti, aby nabudúce veci urobil inak. Tento typ podnikania mu po čase nevyšiel, no tým, že sa o to pokúsil a nabral skúsenosti, mu pomohlo uspieť v inom podnikaní, ktoré má úspech dodnes. Čo je pre to dobré urobiť? Skontaktujte sa s nejakým skúseným mentorom, podnikateľom, ktorý vám dokáže na vaše nápady ponúknuť triezvy názor.

Takisto je veľmi užitočné, ak začínate podnikať s aspoň minimálnym príjmom, čo vám zabezpečí menej stresu a uvoľnenia.

Pretože vtedy akoby podnikanie nebude mať charakter „musí to vyjsť, pretože potrebujem prežiť“, ale budete sa tak akoby hrať pre radosť.

Byť niekde na pol úväzku môže úplne stačiť, aby ste na rozbeh podnikania mali čas a nevyvíjali extra tlak. Úplne stačí, ak najprv niečo skúsite v malom objeme, a pokojne aj s niekým, kto má zdroj informácií a vie vám dobre nadstaviť hlavu, zámer, dostatočne vás motivovať, nabiť sebadôverou a posilniť „prečo áno!“ Na toto je koučing priam zázračný.

Legislatíva je pomerne jednoduchá, z čoho tiež nie je potrebné mať strach. Ak už máte napríklad aj rodinu a chcete, aby sa stal biznis rodinným, môžu tu existovať ako pozitívne, tak aj negatívne stránky. Jednak, úžasná vec je tá, že tú radosť z podnikania a úspech máte s kým emocionálne znásobiť. Druhá osoba vám zabezpečuje priestor aj pre zdieľanie problémov a dokáže vás podporiť, ak treba. Treba mať ale na pamäti, že rodinné podnikanie bude prerastať celým jeho životom, čo však na druhej strane môže byť zložité.

Vysoká škola teda neznamená zároveň aj kvalitu a nezabezpečuje super službu. Niekto bez diplomu môže byť tak šikovný, že človeka, ktorý práve vyšiel z výšky, dokáže rýchlo tromfnúť napríklad aj vtedy, keď ide výber na nejakú pracovnú pozíciu, čo sa dnes stáva veľmi často. Prečo? Pretože za svoj mladý život nazbieral omnoho viac skúseností, ako by presedel na výške, a preto môže problém v nejakej firme vyriešiť lepšie ako absolvent, ktorého si aj napriek diplomu nevyberú.

Nápadov existuje  veľa, ale len minimum ľudí ich ide aj zrealizovať. Pokojne si vyberte to, čo už na trhu je, len to trochu pozmeňte, alebo sa zamerajte na užší sortiment. Zo začiatku by sme sa nepúšťali do inovácií ani my, ale rozširovali by sme to, čo už existuje, pretože tam už nejaká tá istota je.

Pridaj komentár

Prihlásiť sa Categories
Tento web používa cookies. Pokračovaním prezerania stránok súhlasíte s ich použitím.